სსიპ ქალაქ თელავის N5 საჯარო სკოლის მეოთხე და მერვე კლასელები ჩაერთვნენ საერთაშორისო პროექტში: "ჩვენ მედიაწიგნიერების სამყაროში" . პროექტის დამფუძნებელი: თელავის მე-5 საჯარო სკოლის პედაგოგი ზეინაბ კაკალაშვილი და თანაფაუნდერი ვიცე-პოლკოვნიკი რეფიკ ცესურის დაწყებითი სკოლა/იზმიტი/კოჯაელის სკოლის პედაგოგი არზუ ჩაკიჩი. The third and fourth graders of the LEPL Telavi public school N5 are participating in the international project: "We in the world of media literacy". Founder of the project: Zeinab Kakalashvili, a teacher of the 5th public school of Telavi, and co- founder Arzu Chakich, a teacher of the Yarbay Refik Cesur Primary School/Izmit/Kocaeli About the project პროექტის შესახებ Media literacy is the ability to apply critical thinking skills to messages, signs and symbols transmitted through mass media, which helps us to orient ourselves correctly in modern life, develops critical and creative thinking. We live in a world saturated with all kinds of media, newspapers, radio, television, internet. Media literacy allows us to understand and evaluate all the media messages we encounter every day, enabling us to make better choices about what we choose to read, watch, and listen to. It also helps us become smarter and more discerning members of society. Media literacy is considered as the 21st century necessary ability. Despite this, a lot of people dismiss the media as harmless entertainment and claim that they are unaffected by its messages. However, people are influenced by the media messages they consume. Media literacy interventions and education help children and young adults understand the impact of media and give them the knowledge and tools to reduce its impact. A media-literate person already knows how and where to find, filter, create, and distribute relevant information. მედიაწიგნიერება არის კრიტიკული აზროვნების უნარის გამოყენების უნარი მასმედიის საშუალებით გადაცემულ შეტყობინებებზე, ნიშნებსა და სიმბოლოებზე, რომელიც თანამედროვე ცხოვრებაში სწორად ორიენტირებაში გვეხმარება, ავითარებს კრიტიკულ და შემოქმედებით აზროვნებას. ჩვენ ვცხოვრობთ სამყაროში, რომელიც გაჯერებულია ყველა სახის მედიით, გაზეთებით,რადიოთი, ტელევიზიით, ინტერნეტით. მედიაწიგნიერება საშუალებას გვაძლევს გავიგოთ და შევაფასოთ ყველა მედია მესიჯი, რომელსაც ყოველდღიურად ვაწყდებით, რაც გვაძლევს შესაძლებლობას გავაკეთოთ უკეთესი არჩევანი იმის შესახებ, თუ რას ვირჩევთ წაკითხვის, ყურებისა და მოსმენისას. ის ასევე გვეხმარება გავხდეთ საზოგადოების უფრო ჭკვიანი და გამჭრიახი წევრები. მედიაწიგნიერება განიხილება, როგორც 21-ე საუკუნის აუცილებელი უნარი. მიუხედავად ამისა, ბევრი ადამიანი უარყოფს მედიას, როგორც უვნებელ გართობას და ამტკიცებს, რომ მათზე გავლენას არ ახდენს მისი გზავნილები. თუმცა, ადამიანებზე გავლენას ახდენს მედია მესიჯები, რომლებსაც ისინი მოიხმარენ. მედიაწიგნიერების ინტერვენციები და განათლება ეხმარება ბავშვებს და მოზარდებს გააცნობიერონ მედიის გავლენა და მისცეს მათ ცოდნა და ინსტრუმენტები მისი გავლენის შესამცირებლად. მედიაწიგნიერმა ადამიანმა უკვე იცის თუ როგორ და სად მოიპოვოს, გაფილტროს, შექმნას და გასცეს შესაბამისი ინფორმაცია. Goals: • To develop media literacy competence in students; • To develop the skills of students to use digital technologies in a targeted way; • To Promote the development of effective communication skills; • To raise awareness about media literacy and misinformation; • To develop of democratic culture using media literacy; • To•raise awareness of cyber threats, including cyberbullying, and to develop skills to defend against these threats; მიზნები: • მოსწავლეებში მედიაწიგნიერების კომპეტენციის განვითარება; • ტექნოლოგიების მიზნობრივი გამოყენების უნარ-ჩვევები; • ეფექტური კომუნიკაციის უნარების განვითარების ხელშეწყობა; • ცნობიერების ამაღლება მედიაწიგნიერებისა და დეზინფორმაციის შესახებ. • მედიაწიგნიერების გამოყენებით დემოკრატიული კულტურის განვითარება • ცნონიერების ამაღლება ინტერნეტ-სივრცეში არსებული საფრთხეების, მათ შორის კიბერბულინგის გამოწვევის შესახებ და განუვითაროს ამ საფრთხეებისაგან თავდაცვის უნარები Expected Results • Development media literacy competence in students; • Development the skills of students to use digital technologies in a targeted way; • Promoting the development of effective communication skills; • Raising awareness about media literacy and misinformation; • Development of democratic culture using media literacy; • Raising awareness of cyber threats, including cyberbullying, and to develop skills to defend against these threats; მოსალოდნელი შედეგები • მოსწავლეებს განუვითარდებათ მედიაწიგნიერების კომპეტენციის და ეფექტური კომინუკაციის უნარ-ჩვევები; • განუვითარდებათ ეფექტური ტექნოლოგიების მიზნობრივი გამოყენების უნარ-ჩვევები; • აუმაღლდებათ ცნობიერება მედიაწიგნიერებისა და დეზინფორმაციის შესახებ. • განუვითარდებათ მედიაწიგნიერების გამოყენებით დემოკრატიული კულტურის ელემენტები; • აუმაღლდებათ ცნობიერება ინტერნეტ-სივრცეში არსებული საფრთხეების, მათ შორის კიბერბულინგის გამოწვევის შესახებ და განუვითარდებათ ამ საფრთხეებისაგან თავდაცვის უნარები; პროქტის ფარგლებში მოსწავლეებმა და მასწავლებლებმა წარადგინეს საკუთარი თავი, ქვეყანა, სკოლა და ქალაქი. რუკაზე მოვნიშნეთ ჩვენი სკოლა. ჩატარდა მასწავლებელთა 2 შეხვედრა და მოსწავლეთა 1 შეხვედრა. მოსწავლეებმა შექმნეს სიტყვის ღრუბელი.